2009 tavasz
Kathi Zsolt
A Magyar Iparművészeti Fôiskolán 1995-ben végzett csomagolástervezés és alkalmazott grafika szakon. 1996-tól 2003-ig a Royal Rocket Studio majd az Art Force Design tervezője és art directora. 2004-től a Café Design vezető tervezője és art directora. Munkái részt vettek a Békéscsabai Tervezőgrafikai Biennálén és az Aranyrajzszög kiállításon (2005, 2006, 2007). Logótervei szerepelnek az Emblema.hu kiadványban és megjelentek a New York-i Graphis Logo-ban (2003, 2005, 2007). Arculat- és csomagolásterveit a 2007-ben megjelent Graphicum című kiadvány is publikálta. Jelentősebb referenciái: Citibank (kiadványok), Renault Hungária (brand magazin), Állami Nyomda (éves jelentés, cégismertetők), Magyar Televízió Zrt. (brand magazin), OTP (sajtóhirdetések), Mizo (Boci sajt csomagolás), Wallis Ingatlan (éves jelentések, project kiadványok, arculattervek), Bonbonetti (Bonbonetti csomagolás, Bonbonita csomagolás), Reklámvonal (kiadványtervek).LAPUNKBAN MÉG »
„két szép nagy alma
egy sárgarépa
meg néhány banán"
Falcsik Mari
Spanyolnátha, 2010 tél
SPN Könyvek 8. Berka Attila:
Hosszúkávé külön hideg tejjel, 2010
Rendelje meg: spn@spanyolnatha.hu
Kathi Zsolt
A betűkön túl
A betűk a beszédhangok egy vagy több elemből álló, leírt, nyomtatott vagy képernyőn rögzített jelei. Szerencsére az évszázadok során funkciói igencsak kiszélesedtek. Sokféleségüknek köszönhetően képesek az írott szöveg többletjentéseit kihangsúlyozni, megértésüket segíteni, hangulatokat létrehozni. Önálló, hihetetlenül izgalmas grafikai jelekként, tökéletesre metszett vagy szándékosan elrajzolt betűformákként pedig képesek autonóm képek létrehozására.
Nem olvasásra szánt tipográfiai művek ezek, hanem a szem gyönyörködtetésére készült, a betűk képalkotó lehetőségeit boncolgató, határait keresgélő és feszegető kompozíciók. A klasszikus nyomdabetűk fekete nyomatait idéző képek akaratlanul is érzéseket keltenek bennünk, az asszociációk száma végtelen. A betűk itt festenek, rajzolnak, robbannak, üvöltenek vagy suttognak, ütnek vagy simogatnak, izgatnak vagy megnyugtatnak, körbehatárolt kompozíciós felületükön is önálló életet élnek. Konkrét szöveges üzenet nélkül üzennek. A fekete és fehér nem korlátoz a kifejezésben, a képek színek nélkül is színessé válnak a formák és felületek gazdag világában, a technikai eszközök izgalmas egymásrahatása pedig egyetlen print formájában ülepszik le. Az alkotás izgalmának, a gondolat megszületésének és szárnyalásának egyetlen fekete-fehér nyomat a végeredménye, akárcsak a nyomdászat kezdetén.
*A szerző a KREA Kortárs Művészeti Iskola grafikus és operátor szakos hallgatóinak szakvezetője.




