2009 ősz
Kecskés Péter
Intermediális művész, 1972-ben született Budapesten. 1987-88 között a MOMA Film Student programjában vett részt. 1986-ban Kollekció-díjat kapott a Pest Megyei Színes Dia pályázaton; 1992-ben első díjat nyert a Promóció '92 pályázaton képzőművész kategóriában; 1994-ben Banántudományi diplomát kapott Anna Bananától, 1999-2000-ben NKA alkotói támogatásban részesült. 1991-ben egyik alapítója volt az Egyesült Képeknek; 1993-95 között alapítója és szerkesztője volt a Pendragon füzeteknek. Performanszokat 1989-93 között az Egyesült Istenek csoporttal, 1997-ben a Nemteis csoporttal váratlan helyszíneken és időpontokban, 1995-től a Vegetable Menstruum of Saturn nevű, változó összetételű, alkalmi csoportosulással ad elő. Írásai és fordításai (versek, beszélgetések, művészeti esszék és ezoterikus tanulmányok) megjelentek a Hétfő (Kossuth Lajos Tudományegyetem) c. egyetemi lapban, a Jumpban, a Kapuban, a Laza Lapokban, a Pendragon füzetekben és a Szellemképben. 2000-ben an-Nur címmel önálló verseskötete jelent meg.
LAPUNKBAN MÉG »
„két szép nagy alma
egy sárgarépa
meg néhány banán"
Falcsik Mari
Spanyolnátha, 2010 tél
SPN Könyvek 8. Berka Attila:
Hosszúkávé külön hideg tejjel, 2010
Rendelje meg: spn@spanyolnatha.hu
Kecskés Péter
Uranographia
A kozmosz tradicionális ábrázolásai, a szamszára köre, a dharma köre, a mennyek köre, a bolygószférák öve, a jóga, a tantra, a tao belső cirkulációjának köre, a júgák külső, meghatározó köre, a mágia megidéző köre, az alkémia ciklicitása, az asztralitás keringése-keringetése. A csillagmítoszok hermetikus köre együttesen az asztrológiai-asztronómiai ábrázolások, vetületek képiségével, matematikai absztrakciójával. Mindezen modellek együttesen, egyszerre, egymásra vonatkoztatottan, egymásba épülve jelennek meg a sorozatban.
Munkám párhuzamosan folyt a zodiákus körének, 360 fokának, és a történelem (mundán asztro-krono-szimbolisztika) felfedezésével, így ezen többértelműségek szinte végtelennek tetsző játéka mögött egy teleologikus látásmód áll, hasonlóan az ezt megelőző Celesztikon-ciklusokhoz és egyéb magiko-religiózus installációkhoz, fotografikus és elektrografikus művekhez. Itt is egy/a belső tér, képzet végtelenségének, transzcendentalitásának, transzparenciájának megidézésével foglalkoztam. Bizonyos értelemben ez a képegyüttes a kulminációja az egymásrafényképezésen és printelésen alapuló sorozataimnak és a már 17 éve folytatott divinációs tevékenységemnek. Az égi írás értelmezése a képek egymásbajátszása által lehetőséget ad a szakralitás körének kiterjesztéséhez, az imaginárius világ megvalósításához, az a/theológia felszámolásához a reszakralizáció jegyében.