2010 tél

Könyvhét

Könyvhét

„A Kiss József Könyvkiadó, Kereskedelmi és Reklám Kft. 1997. szeptember 11-én egy akkor egyedülálló vállalkozásba fogott: megjelentette a Könyv Kiadó Kereskedő c. kétheti könyves újságot. A rendszerváltást követően könyvkiadók százai születtek és jelentősen megnövekedett a kiadott művek száma. A könyvkereskedelem, az akkori helyzetében nehezen tudta kezelni a művek áradatát, aminek részben oka volt az információhiány is. A könyvszakma megújult, új marketing stratégiával, új cégirányítási és kereskedelmi módszerekkel kellett a piac szereplőinek szembesülniük és ehhez alkalmazkodniuk. Ebben a helyzetben kezdtük el a lap megjelentetését, azzal a céllal, hogy a magyar könyvszakmának legyen egy kéthetenként, rendszeresen megjelenő, országos terjesztésű, hírlapárusoknál is megvásárolható újságja. Témája kizárólag a könyv és a könyvvel kapcsolatban álló kulturális területek. Színvonalasan, pártatlanul, műfaji és politikai előítéletektől mentesen tájékoztatja az érdeklődő nagyközönséget és a szakmai olvasókat a megjelenő könyvújdonságokról, kiadói műhelyekről, a könyvkultúra értékeiről, a piaci folyamatokról és a könyvszakmai eseményekről.

Első számaink újságnyomó papíron fekete-fehér nyomással jelentek meg, majd évről-évre javítottuk a lap kivitelét, míg végül elértük jelenlegi állapotunkat, nevet változtattunk, és nagyobb részt színessé varázsoltuk a Könyvhetet. 1999-ben Magyarország frankfurti díszvendégségének alkalmából német nyelvű különszámot jelentettünk meg, amelyet a frankfurti magyar pavilonban vehettek magukhoz az érdeklődő látogatók. 2005-ben a kétheti megjelenésről - főként olvasóink igényére alapozva - átálltunk a havi megjelenésre. A lap terjedelme ma már 48-64 oldal, a terjedelmet leginkább a könyvszakma kiemelt eseményei, akciói határozzák meg, a Nemzetközi Könyvfesztivál, az Ünnepi Könyvhét vagy a téli könyvvásár idején rendre nagyobb oldalszámmal jelentkezünk. Szívesen szentelünk egy-egy számot valamely kiemelt témának. Így született meg például a József Attila emlékszám és az 1956-os emlékszám is.

Tartalmilag is állandósult a Könyvhét. Első évfolyamunk első számától kezdődően közöljük a teljes magyar könyvkiadás kereskedelmi forgalomba kerülő könyveinek listáját. Évekig a Könyvtárellátó Közhasznú Társasággal együttműködve, adatbázisuk alapján, aztán hosszú ideig a Könyvkereső megjelenési adatait alapul véve, majd ismét visszatérve a Könyvtárellátóhoz.  Első számunktól kezdődően kialakult az a műfaji-tartalmi struktúra, amely a későbbiek folyamán rovatokká szerveződött formában a Könyvhét gerince lett.Interjúkat közlünk magyar és határontúli magyar írókkal, könyveik megjelenése alkalmából Magyarországra érkező külföldi írókkal, könyves műhelyek és könyvkereskedelmi cégek vezetőivel, a kulturális élet szereplőivel, a könyvkultúra képviselőivel. Felújítottuk az egyflekkes - tehát rövid, lényegre törő - könyvismertetéseknek a magyar sajtóban meglévő hagyományát, ez szilárdult meg Könyvpanoráma rovatunkban. A könyvszakma számára fontos kérdésekről elemző cikkeket közlünk.  Az olvasáskultúra kérdéseivel cikkekben és szakértőkkel készített interjúkban foglalkozunk. Közöljük a magyar könyvszakma forgalmi statisztikáját, és minden számban az öt nagy könyvkereskedelmi cég, az Alexandra, a Libri, a Bookline, a Líra és a Könyvtárellátó eladási sikerlistáját.”

Forrás: http://www.konyv7.hu/index.php?akt_menu=467

„két szép nagy alma

egy sárgarépa

meg néhány banán"

 

 

Falcsik Mari
Spanyolnátha, 2010 tél

SPN Könyvek 8. Berka Attila:
Hosszúkávé külön hideg tejjel, 2010
Rendelje meg: spn@spanyolnatha.hu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 t á m o g a t ó i n k