A Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium és Kollégium 12. e humán csoportjának Szófelhő-projektje
Szófelhők net-kedv szerint
Az elmúlt időszakban a legnagyobb kihívást nem az új tankönyvek megjelenése jelenti az oktatásban: a netgeneráció tanításához nélkülözhetetlen a technológiai változások, új internetes alkalmazások ismerete és „jó” használata. A fürtábrák, pókhálóábrák, gondolattérképek, prezik mellett a szófelhők készítése az egyik legkedveltebb diák-netfoglalatosság. A fent bemutatott szófelhőket a tanulók szabad választás alapján készíthették magyarórára: a projekt lényege a számukra legérdekesebb/tartalmasabb/különlegesebb/netán éppen legunalmasabb(!) vers- vagy prózaszövegek képi formába öntése: használhattak verset, versrészletet, prózasorokat, saját elemző gondolataikat, szabadon alakíthatták a szín- és képi világot. Az alkotások elkészítése, tanórai bemutatása, a készítő és műve felismerése a csoportban számos kompetenciaterületet fejleszt — nem utolsósorban az egész tevékenység rendkívül érdekes és szórakoztató tanuló és tanára számára egyaránt. És mindeközben a nyelvünket használjuk, ami az „édes mienk”.
A fenti szófelhők készítői a Kisvárdai Bessenyei György Gimnázium humán tagozatos tanulói: Balla Eszter, Barkóczi Bence, Brencsák Veronika, Czomba Máté Levente, Dajka Lilla, Dolhai Réka, Gubik Bence, Horváth Diána, Jánvári Laura, Juhász Janka, Kundrák Barbara, Lénárt Flóra, Pásztor Eszter, Pavlovics Zsófia, Perényi Csenge, Popelics Júlia, Sinka Gábor, Tamás Nikolett, Tóth Alexandra
Deák-Takács Szilvia