Karádi Zsolt
Miskolcon született 1956-ban. A Kossuth Lajos Tudományegyetemen szerzett diplomát 1980-ban. Ekkor került Nyíregyházára. Előbb középiskolában tanított, majd újságíró lett. 1989 óta a Nyíregyházi Főiskolán dolgozik. Irodalomelméletet, esztétikát, színháztörténetet oktat. PhD-fokozattal rendelkezik. Tanulmányait, kritikáit közölte a Kortárs, a Hitel, az Eső, az Orpheusz, a Holnap, a Napút, az Új Holnap, az Iskolakultúra, az Új Hegyvidék, a Zempléni Múzsa, a Műút, a Székelyföld, az Ághegy, a Szabolcs-Szatmár-Beregi Szemle, a Pedagógiai Műhely, illetve a Spanyolnátha és a Magyar Játékszín. François Gachot-ról szóló könyve 2002-ben, színházi kritikákat tartalmazó kötete 2006-ban jelent meg. Negyven éve fotózik. Jelenleg az infravörös-, valamint a színházi fényképezés vonzza. Több önálló kiállítása volt. Színházi felvételeit közzétette a Criticai Lapok, a Színház, az Ellenfény, a Magyar Teátrum, a Magyar Nemzet, a Népszabadság, A Vörös Postakocsi, a Folk Magazin, a Pedagógiai Műhely, továbbá a Magyar Játékszín és a Spanyolnátha.
LAPUNKBAN MÉG »
SPN könyvek ajánló
Karádi Zsolt
Vér és csetepaté
A fotósorozat a Magyar Színházak XXIII. Kisvárdai Fesztiválján készült. A Szatmárnémeti Északi Színház Harag György Társulata ekkor mutatta be Goldoni gyakran színre vitt vígjátékát, a Chioggiai csetepatét. Keresztes Attila fantasztikus iramú rendezése (dramaturg: Bodó A. Ottó) sem a színészeket, sem a nézők nevetőizmait nem kímélte. Az alkotók a hihetetlen tempójú előadásban a verekedéseket az egyre nagyobb mennyiségű művér alkalmazásával kívánták hitelesíteni.
A végig teljes fényben játszott (ezért igen jól fényképezhető) komédia fizikailag alaposan próbára tette az előadókat. A felvételek a több ponton erősen túlhajtott játék legjellemzőbb pillanatait ábrázolják. Azokat, amelyeket szemlélve felidézhetjük Goldoni markáns humorát...