A bíró felszólított, hogy mondjam el az utoljára látott film lényegét. A „Körhintát” láttam a Corvin moziban,
úgy rémlik, hogy a háttérben Puccini zenéje keringett.
A film sztoriját kezdtem körbe definiálni.
A bíró udvariasan, didaktikusan megmagyarázta, mi a film lényege.
A sztorira nem volt kíváncsi.
A dolgok lényege a fontos, a felület alatti sűrített összefoglalás.
De nem erről van szó!
Lelki szemeim előtt egy koszos könyv, netán Bartók munkafüzete? Twombly informel képei, a kerek formák egy kávéscsésze aljára, és a pecsétes foltos kompozíciós elemek, egy hanyagul odavetett PARTITÚRÁRA emlékeztet.
Borcseppek is díszítették a kreatív füzetet?
Többek között Béla Viktor Jánosnak egy ismeretlen partitúrája is található az említett trehány cseppek és „DÍSZ-KOSZOK” között, amit Giacomo egy előkelő publikumnak zongorán előadott.
Én még mindég Twombly festményeire asszociálok, habár nem találok párhuzamot
Ciacomo Puccini a francia naturalizmusra utaló, a „Verismo” hatáskörébe tartozó kompozíciói és Twombly korai informel képei között.
De akkor is; nem tudom kiverni a fejemből Puccini-Bartók-Twombly háromszög különleges kisugárzását, ami végtelenül forog körbe, nem csak az agyamba.
Mindenhol találkozom velük.