Bibók Bea − Tenczer Tamás
Bibók Bea
Pásztón született 1964-ben. Pszichológus, szexuálpszichológus, rendszeresen szakmai cikkeket közöl internetes portálokon. Dokumentarista fotográfiát tanult. 2008-ban a Faludi Ferenc Akadémia nemzetközi fotópályázatán különdíjat, 2011-ben fotósorozat kategóriában I. díjat kapott, a MÚOSZ sajtófotó pályázatán emberábrázolás kategóriában 5. helyezett.
Tenczer Tamás
1962-ben született Budapesten. Az ELTE-n folytatott szociálpolitikai tanulmányokat, jelenleg is ezen a területen dolgozik. Szakmai publikációit az Esély, a Család, gyermek, ifjúság, illetve a Háló közölte. Társszerkesztője az Új Mandátum Kiadónál megjelent „A tettetésnek minden mesterségeiben jártasok..." című szociálpolitika-történeti szöveggyűjteménynek, a Miskolc KapuCíner című SPN-antológia szerzője.
SPN könyvek ajánló

Bibók Bea − Tenczer Tamás
Partok, szirtek, fövenyek — Bretagne, Normandia
Örömszakadtáig
Elsodor az ár
lábjegyzetet, ragyogást,
dagálya rabság.
Franciázás
Homokba dugni legfeljebb a strucc szokott,
homokba súgni tengeráramlás,
föveny köpeny tárulkozás,
bretonozott az alkonypír,
kései pitymallat sistereg,
beletemetkezett a forrongás,
hátizsák, belé a lélek,
road movie, bemozdulás,
Paimpoint párás varázsa után
com’n baby light my fire.
Dimenzionalizáció
Ha nyeglén sújtasz oda a térnek,
elkomorul, idővel visszavág idővel,
a sík gömbölydeddé idomul,
sikamlós csatakból támad deddé,
lélekszakadva testesül a mélyről jövő sóhaj,
mérhetetlen falánksága múlhatatlan óhaj,
a tengelyükből kibillent színek
falfehéren szivárványulnak a megtört íven,
görbült roncsolódás a meggyérült időtlenség,
odakozmált percek lihegnek a kiterjesztésnélküliség után,
s beégett pillanatok bégetnek bután,
az eszméletvesztés sarjadása az elviselhetetlennek,
a Magához térés viselete merő köntörfalazatlanság,
köpenye az óceán örökké változó fövenye,
a partra futó hullám sír,
mikor a homokpad bársonyán végzi be iramlását,
felissza a nem felejtő emlékezet,
öröklétbe hanyatlik a mulandóság,
és kifizethetetlen immáron az adósság,
a telhetetlenség evilági kórság,
odaát másképp van minden,
a fény az árnyék kedvenc játékszere,
melyre vetülve oda a tobzódó ragyogás,
a szürke félhomály csak átlátszó kifogás,
mentegetőzésképpeni semmitmondásba burkolt
tompa átláthatatlanság,
a beköszönő világosság tört fénye reménypillanat,
és az izmosodó derengés visszavonhatatlanul virradat.





























